2020년 10월 4일 주일 예배 [찬송: 지난 이레 동안에, 나의 안에 계신 주님은, 주의 손에 나의 손을 포개고, 설교: 갈라...



주기도 “하늘에 계신 우리 아버지여 이름이 거룩히 여김을 받으시오며 나라가 임하시오며 뜻이 하늘에서 이룬 것 같이 땅에서도 이루어지이다 오늘 우리에게 일용할 양식을 주시옵고 우리가 우리에게 죄 지은 자를 사하여 준 것 같이 우리 죄를 사하여 주시옵고 우리를 시험에 들게 하지 마시옵고 다만 악에서 구하시옵소서 나라와 권세와 영광이 아버지께 영원히 있사옵나이다 아멘.”
The Lord's Prayer "Our Father in heaven Hallowed be your name. Your Kingdom come. Your will be done on earth as it is in heaven. Give us today our daily bread. Forgive us our debts, as we also have forgiven our debtors And lead us not into temptation, But deliver us from the evil one. For yours is the kingdom and the power and the glory forever. Amen."

1. 지난 이레 동안에 예수 인도 했으니 주의 전에 모여서 크신 축복 빕니다 가장 복된 이 날은 하늘 안식표로다 가장 복된 이 날은 하늘 안식표로다
2. 주의 공로 힘입어 은혜 주심 빌때에 화목하게 하시고 죄를 벗겨주소서 세상 걱정 면하고 오늘 쉬게 하소서 세상 걱정 면하고 오늘 쉬게 하소서
3. 하나님의 이름을 찬송하러 왔으니 모임 중에 계시고 영광 나타내소서 기쁜 하늘 잔치의 맛을 보게 하소서 기쁜 하늘 잔치의 맛을 보게 하소서
4. 주의 기쁜 복음을 죄인 듣게 하시고 모든 믿는 사람을 위로 하여 주소서 주님 오실 때까지 이날 지키리로다 주님 오실 때까지 이날 지키리로다 아멘
1.Safe-ly through an-oth-er week

God has brought us on our way;

Let us now a bless-ing seek,

Wait-ing in His courts to-day.

Day of all the week the best,

Em-blem of e-ter-nal rest!

Day of all the week the best,

Em-blem of e-ter-nal rest!



2.While we pray for par-d'ning grace,

Thro' the dear Re-deem-er's name,

Show Thy rec-on-cil-ed face,

Take a-way our sin and shame.

From our world-ly cares set free,

May we rest this day in Thee

From our world-ly cares set free,

May we rest this day in Thee.



3.Here we come Thy name to praise

May we feel Thy pres-ence near.

May Thy glo-ry meet our eyes,

While we in Thy house ap-pear.

Here af-ford us, Lord, and taste

Of our ev-er-last-ing feast

Here af-ford us, Lord, and taste

Of our ev-er-last-ing feast.



4.May Thy Gos-pel's joy-ful sound

Con-quer sin-ners, com-fort saints;

Make the fruits of grace a-bound,

Bring re-lief for all com-plaints;

Thus may all our sab-baths prove

Till we join the Church a-bove

Thus may all our sab-baths prove

Till we join the Church a-bove.

A-men.


하이델베르크 요리문답 (1563) 제1문 살아서나 죽어서나 당신의 유일한 위로는 무엇입니까? 답: 살아서나 죽어서나 나는 나의 것이 아니요, 몸도 영혼도 나의 신실한 구주 예수 그리스도의 것입니다. 그리스도께서는 그의 보혈로 나의 모든 죗값을 완전히 치르고 나를 마귀의 모든 권세에서 해방하셨습니다. 또한 하늘에 계신 나의 아버지의 뜻이 아니면 머리털 하나도 땅에 떨어지지 않도록 나를 보호하시며, 참으로 모든 것이 합력하여 나의 구원을 이루도록 하십니다.그러하므로 그의 성령으로 그분은 나에게 영생을 확신시켜 주시고, 이제부터는 마음을 다하여 즐거이 그리고 신속히 그를 위해 살도록 하십니다.
웨스트민스터 대/소요리문답(1647) 제1문 사람의 제일 되는 목적은 무엇입니까? 답: 사람의 제일 되는 목적은 하나님을 영화롭게 하는 것과, 그분을 영원토록 즐거워하는 것입니다.



나의 안에 계신 주님은 항상 전할 소식이라네

주가 내게 밝히 보이신 증거 감추지 못해

나의 안에 계신 주님은 항상 찬송 제목이라네

주가 내게 친히 행하신 사랑 견디지 못해



주님 내 안에 내가 주님 안에서 누리는 이 기쁨

날마다 더욱 나를 놀라게 하네 성실하신 나의 주



이제 내가 육체 가운데 살아가는 모든 즐거움

내 안에서 새일 행하신 주님 생각함 일세


사도신경 “나는 전능하신 아버지 하나님, 천지의 창조주를 믿습니다. 나는 그의 유일하신 아들, 우리 주 예수 그리스도를 믿습니다. 그는 성령으로 잉태되어 동정녀 마리아에게서 나시고, 본디오 빌라도에게 고난을 받아 십자가에 못 박혀 죽으시고, 장사된 지 사흘 만에 죽은 자 가운데서 다시 살아나셨으며, 하늘에 오르시어 전능하신 아버지 하나님 우편에 앉아계시다가, 거기로부터 살아있는 자와 죽은 자를 심판하러 오십니다. 나는 성령을 믿으며, 거룩한 공교회와 성도의 교제와 죄를 용서받는 것과 몸의 부활과 영생을 믿습니다. 아멘.”
The Apostles' Creed
I believe in God the Father Almighty, maker of heaven and earth;
And in Jesus Christ, his only Son our Lord:
who was conceived by the Holy Spirit, born of the Virgin Mary,
suffered under Pontius Pilate, was crucified, dead, and buried;
he descended into hell, the third day he rose again from the dead;
he ascended into heaven, and sitteth on the right hand of God the Father Almighty;
from thence he shall come to judge the quick and the dead.
I believe in the Holy Spirit, the holy catholic church,
the communion of saints, the forgiveness of sins,
the resurrection of the boby, and the life everlasting.
Amen.




주의 손에 나의 손을 포개고


주 보혈 날 정결케하고 주 보혈 날 자유케하니

I am cleansed through the blood of Jesus Christ, I am free through the blood of Jesus Christ

주 앞에 나 예배하는 이 시간, 나의 모든 것을 주께 드리네

As I come to worship you-, in this time; I will give my all in all to you, my LORD

주의 손 날 위해 찢기셨고 주의 발 날 위해 박히셨으니

Jesus, you were pierced for all my sins, Jesus, you were pierced for all my shame

이제는 내가 사는것이 아니요 오직 주를 위해 사는 것이라

I no longer live-, but Christ lives in me, so I now live by faith in the Son of God



주의 손에 나의 손을 포개고 또 주의 발에 나의 발을 포개어

How sweet it is to- hold my Savior's hand, and How sweet it is to- hold my Savior's feet

나 주와 함께 죽고 또 주와 함께 살리라

If I will die with you Lord, then I will also live with you

영원토록 주 위해 살리라

Forevermore, I'll live for you, Jesus

주 위해 살리라

I'll live for you, alone


갈라디아서2:17-21

[개역개정]
17. 만일 우리가 그리스도 안에서 의롭게 되려 하다가 죄인으로 드러나면 그리스도께서 죄를 짓게 하는 자냐 결코 그럴 수 없느니라
18. 만일 내가 헐었던 것을 다시 세우면 내가 나를 범법한 자로 만드는 것이라
19. 내가 율법으로 말미암아 율법에 대하여 죽었나니 이는 하나님에 대하여 살려 함이라
20. 내가 그리스도와 함께 십자가에 못 박혔나니 그런즉 이제는 내가 사는 것이 아니요 오직 내 안에 그리스도께서 사시는 것이라 이제 내가 육체 가운데 사는 것은 나를 사랑하사 나를 위하여 자기 자신을 버리신 하나님의 아들을 믿는 믿음 안에서 사는 것이라
21. 내가 하나님의 은혜를 폐하지 아니하노니 만일 의롭게 되는 것이 율법으로 말미암으면 그리스도께서 헛되이 죽으셨느니라

[NIV]
17. "If, while we seek to be justified in Christ, it becomes evident that we ourselves are sinners, does that mean that Christ promotes sin? Absolutely not!
18. If I rebuild what I destroyed, I prove that I am a lawbreaker.
19. For I through the law am dead to the law, that I might live unto God.
20. I am crucified with Christ: neverthless I live; yet not I, but Christ liveth in me: and the life which I now live in the flesh I live by the faith of the Son of God, who loved me, and gave himself for me.
21. I do not frustrate the grace of God: for if righteousness come by the law, then Christ is dead in vain.

댓글

이 블로그의 인기 게시물

전도서 5장 설교 / 내가 깨닫게 된 것은 하나님께서 사람에게 주신 생애 동안 해 아래에서 먹고 마시고 열심히 일해서 보람을 얻는...

찬송: 예수 귀하신 이름 / 성경 읽기: 창세기 23장, 마태복음 22장, 사도행전 22장 / 설교: 사라의 죽음, 성령의 보증 ...