주는 나의 찬송이시오니 나를 고치소서 그리하시면 내가 낫겠나이다 나를 구원하소서 그리하시면 내가 구원을 얻으리이다(렘17:4) 20170830 스펄전 저녁묵상

7월 30일 (저녁의 묵상)
○ 제목: 나를 고치소서
○ 요절: "여호와여 주는 나의 찬송이시오니 나를 고치소서. 그리하시면 내가 낫겠나이다. 나를 구원하소서. 그리하시면 내가 구원을 얻으리이다."(렘 17:4)
  "내가 그 길을 보았은즉, 그를 고쳐줄 것이라. 그를 인도하여 그와 그의 슬퍼하는 자에게 위로를 다시 얻게 하리라."(사 57:18)

  영적 질병을 물리치는 것은 하나님의 대권(大權)입니다. 육체적 질병은 사람들에 의하여서도 치유될 수 있습니다. 그러나 심지어 그때도 영광은 하나님께 돌려야 합니다. 하나님은 의사들에게 약을 사용할 수 있는 지혜를 주십니다. 그리고 하나님은 인체에게도 병을 벗어버릴 힘(면역력 등)을 주십니다. 영적 병들에 관하여는 오직 위대하신 의사이신 하나님에게만 치료의 능력이 있습니다. 하나님은 그것을 그 자신의 권리로 주장하십니다. 
  "내가 죽이기도 하며 살리기도 하며 상하게도 하며 낫게도 하나니."(신 32:39) 
  하나님의 호칭의 하나는 여호와 라파(Jehovah-Rophi), 즉 너희를 치료하시는 하나님이십니다.(참고. 출 15:26) 
  "내가 너를 치료하여 네 상처를 낫게 하리라."(렘 3:17)라는 말씀은 인간의 입술에서 나온 것이 아니고 오직 영원하신 하나님의 입으로부터만 나올 수 있는 약속입니다. 이런 이유로 시편 기자는 여호와께 "내가 주께 범죄하였아오니 내 영혼을 고치소서."(시 41:4)라고 부르짖었습니다. 
  경건한 성도들은 "여호와는 우리의 모든 병을 고치십니다."(참고 시 103:3)라고 말하면서 여호와의 이름을 찬양합니다. 사람을 만드신 분은 사람을 회복하실 수 있습니다. 우리의 본성(本性)을 창조하신 하나님은 그것을 새로이(다시 한 번) 창조하실 수 있습니다. 그대의 질병이 무엇이든, 이 위대하신 의사는 그대를 고치실 수 있습니다. 그분은 하나님이십니다. 그러므로 그분의 능력에는 한계가 없습니다. 그렇다면 어두워진 지성(知性)의 소경눈을 갖은채 나아오십시오, 그리고 힘이 다 빠진 절뚝거리는 발을 그대로 갖고 나아오십시오. 약한 믿음이라는 불구의 손, 또는 낙담으로 떠는 오한병을 갖은채 나아오십시오. 그대의 있는 그 모습대로 나아오십시오, 왜냐하면 하나님은 그대의 건강을 회복시키실 것입니다. 
  어떤 것도 우리 주 예수님으로부터 흘러나오는 치유의 능력을 제지할 수 없습니다. 군대마귀들이 사랑하는 의사(예수그리스도)의 능력을 공격해 왔었습니다. 그러나 주님은 단 한 번도 패하신 적이 없습니다. 과거에 그분의 모든 환자들은 다 치유를 받았습니다. 그리고 장래에도 모두 치유를 받을 것입니다.

Evening

"Heal me, O Lord, and I shall be healed."
Jeremiah 17:14
"I have seen his ways, and will heal him."
Isaiah 57:18
It is the sole prerogative of God to remove spiritual disease. Natural disease may be instrumentally healed by men, but even then the honour is to be given to God who giveth virtue unto medicine, and bestoweth power unto the human frame to cast off disease. As for spiritual sicknesses, these remain with the great Physician alone; he claims it as his prerogative, "I kill and I make alive, I wound and I heal;" and one of the Lord's choice titles is Jehovah-Rophi, the Lord that healeth thee. "I will heal thee of thy wounds," is a promise which could not come from the lip of man, but only from the mouth of the eternal God. On this account the psalmist cried unto the Lord, "O Lord, heal me, for my bones are sore vexed," and again, "Heal my soul, for I have sinned against thee." For this, also, the godly praise the name of the Lord, saying, "He healeth all our diseases." He who made man can restore man; he who was at first the creator of our nature can new create it. What a transcendent comfort it is that in the person of Jesus "dwelleth all the fulness of the Godhead bodily!" My soul, whatever thy disease may be, this great Physician can heal thee. If he be God, there can be no limit to his power. Come then with the blind eye of darkened understanding, come with the limping foot of wasted energy, come with the maimed hand of weak faith, the fever of an angry temper, or the ague of shivering despondency, come just as thou art, for he who is God can certainly restore thee of thy plague. None shall restrain the healing virtue which proceeds from Jesus our Lord. Legions of devils have been made to own the power of the beloved Physician, and never once has he been baffled. All his patients have been cured in the past and shall be in the future, and thou shalt be one among them, my friend, if thou wilt but rest thyself in him this night.


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